למה חשוב להתייעץ על מיסוי רילוקיישן?

מיסוי רילוקיישן

כל מי שנמצא בתהליך של רילוקיישן, חייב להכיר לעומק את כל הדקויות הקשורות למיסים. יש לזכור כי ישנם לא מעט ניואנסים שונים שחשוב להכיר בתחום, על מנת להבטיח לעצמכם שקט נפשי ושנת לילה טובה יותר. מומלץ תמיד להיעזר בעורך דין שמתמחה בתחום, על מנת להימנע מבעיות מיותרות עם רשויות המס. למשל, אנשים רבים סומכים במאה אחוז על אמנת המס, היות והמטרה שלה היא למנוע מצב של מיסוי כפול. אך למעשה, לא רבים מודעים לכך, אך האמנה אינה מתייחסת לכל סוגי ההכנסות ואינה מכסה את כל המצבים האפשריים מול מס הכנסה. מעבר לכך, על מנת ליהנות מהיתרונות של אמנת המס, יש צורך לעבור תהליך ארוך ומייגע הכולל לא מעט בירוקרטיה והמתנה.

מיסוי רילוקיישן – נקודות קריטיות שחשוב להכיר

כאמור, ישנם לא מעט ניואנסים ודקויות שונות, הקשורים לתחום המיסוי הבינלאומי. כל מי שנמצא בתהליכי רילוקיישן, חייב להכיר לעומק את התחום, על מנת להימנע מתשלום כפול, או לחילופין, קנסות וחובות מוגדלים אצל רשויות המס. כדאי לדעת למשל, כי כל אזרח ישראלי מחויב לשלם 12% מההכנסות שלו מחו"ל לביטוח לאומי, דבר שכלל אינו מוזכר באמנת המס. לכן יש צורך להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום של ייעוץ מס לרילוקיישן, על מנת להבין מהן החובות ומהן הזכויות שלכם. 

כדאי להכיר את מבחן "30 הימים", אשר קובע האם תחשבו בתור תושבי ישראל. אנשים רבים מודעים לעובדה כי במידה והם שהו בארץ יותר מ- 183 ימים בשנת מס מסוימת, הם נחשבים לתושבי ישראל. אך מבחן "30 הימים" קובע כי מספיק לשהות בארץ במשך 30 יום בשנה ובסה"כ 425 יום או יותר במשך השנתיים האחרונות, על מנת להיחשב תושבי הארץ. לכן חשוב לא להניח הנחות אלא להתייעץ עם איש מקצוע כמו עורך דין מיסוי בינלאומי.

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה