מה חדש בתחום ההתחדשות העירונית ברחבי הארץ

1896218-min

תחום ההתחדשות העירונית כולל שני רבדי עשייה עיקריים. האחד הוא הריסה של מבנים ישנים ובנייה בשטח זה מבנים חדשים והאופציה השנייה היא חיזוק מבנים קיימים והוספת כמה קומות מעליהם.

 

פינוי בינוי בערים שונות

בערים רבות ברחבי ישראל נבנו לפני עשרות שנים בניינים שמצבם ההנדסי הורע לאורך השנים. החשיבה של התחדשות עירונית היא ליצור הסכמים בין בעלי הנכסים בליווי עורך הדין שלהם לבין היזם.

התוכנית הכללית היא שכל אדם שהוא בעל דירה יקבל במבנה החדש דירה בגודל זהה או דירה גדולה יותר וזאת בהתאם לתוכניות ההנדסיות שאושרו. נחתמים הסכמים שעל פי הם כל דייר יודע מראש לאיזו דירה חדשה הוא ייכנס בתום הליך הבניה.

כל התהליך הזה אינו עולה כסף לבעל הנכס, כיוון שכמות הדירות שתיבנה תהיה גדולה הרבה יותר מהכמות הנוכחית והקבלן ימכור אותן בשוק החופשי וניתן להיעזר בעורך דין התחדשות עירונית. ההתחדשות העירונית יוצרת נוחות רבה לדיירים שרובם הם מבוגרים, הם נהנים לגור בדירה חדשה, מודרנית שבמקרים רבים יש בה גם מרפסת. כל המרחב משנה את נראותו ובמקום בתים ישנים עומדים מגדלים רבי קומות.

 

תמ"א 38

הליך זה התבצע בשנים האחרונות במקומות רבים בארץ אך כעת הוא נעצר ואמורה להתחיל תוכנית חדשה לאחר קביעת המדיניות בהליכים מסוג זה.

תמ"א 38 היא תוכנית לחיזוק מבנים ישנים כדי שהם לא יקרסו בעת רעידת אדמה. החשיבה היא לבדוק את מצבו של הנכס ובהתאם לכך לעבות את היסודות באמצעות ברזל ויציקות בטון. הדיירים אינם משלמים על כך, כיוון שהקבלן בונה מעל המבנה הקיים כמה קומות על פי האישור ההנדסי ומוכר את הדירות הללו בשוק החופשי וכך משפר את נראותו של המבנה כולו.

 

מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתמ"א 38.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה