איך להתנהל נכון עם הכספים שלנו? המדריך המקוצר

חיות כיס

לא מעט כלכלנים ואנשים שעוסקים בייעוץ פיננסי לגורמים פרטיים, טוענים שפחות מדי אנשים לומדים כיצד להתנהל עם הכסף שלהם ואין תוכניות חינוך מתאימות בשביל להכשיר אותם לנהוג כך. התוצאה היא שהרבה מאוד אנשים לא יודעים כיצד לחסוך, כיצד לקנות נכון, איך לייצר לעצמם עתיד כלכלי בריא ונכון. אנחנו רוצים להציע לכם מספר טיפים שיכולים לעזור לכם בכך.

פודקאסט שנותן לכם את כל הפתרונות

ניתן להאזין לפודקאסט נהדר בשם "חיות כיס" מבית כאן תאגיד השידור הישראלי, בו אתם יכולים ללמוד היבטים שונים שקשורים לכלכלה, אך לא רק במובן הלאומי או הבינלאומי, אלא גם במובן האישי. כלומר, כיצד כל אחד מאיתנו יכול לנהל את התקציב של משק הבית, להכיר מושגים בסיסיים בכלכלה שנוגעים בחייו של כל אחד ואחת ועוד שורה ארוכה של נושאים.

טבלאות אקסל

אחד הכלים שיכולים לעזור לכם להתנהל נכון מבחינה כלכלית, הן טבלאות אקסל בהן אפשר לציין הכנסות והוצאות, הלוואות, חובות וכל פעולה כספית אחרת שאתם מבצעים. באופן כזה, אפשר לדעת בדיוק מה המצב הכלכלי שלכם, בכל רגע נתון.

לא להיכנע למבצעים

הבעיה הגדולה של מרבית האנשים היא שהם קונים יותר ממה שהם צריכים, ולא פעם גם יותר ממה שהם יכולים מבחינה כספית. אחת הסיבות לכך היא שהם נכנעים למבצעים שמציעות חנויות ורשתות שונות. אם רוצים לחסוך אז רצוי להשתמש במבצעים, אך רק מתי שבאמת צריך את המוצר ולא בכל מצב.

סקר שוק והשוואת מחירים

כלי נוסף שחייבים לעשות בו שימוש בשביל לפעול נכון מבחינה כלכלית, הוא סקר שוק. הרעיון פשוט, לא לקנות את המוצר הראשון שרואים חנות או אתר. יש לבחון עלויות גם במקומות אחרים, יש להשוות מחירים ודגמים. ייתכן מאוד שתוכלו למצוא מוצרים יותר איכותיים, במחיר זול יותר.

קביעת תוכנית פעולה

זה לא פשוט, אך אם אתם קובעים מראש כמה כסף אתם מקצים, בין אם זה לפעילויות מסוימות, שבוע או חודש, תוכלו להימנע מהוצאות מיותרות. כך תבזבזו רק מה שיש לכם, על מה שאתם צריכים.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה