הלוואה בערבות מדינה – מה הסיכוי שלכם לקבל אותה?

1808499-min

לא מעט בעלי עסקים קטנים ובינוניים מעוניינים לקבל הלוואה בערבות המדינה. מדובר על הלוואה משתלמת מיוחד, המאפשרת החזר נוח ובתנאים אידיאליים. הריביות על ההלוואה נמוכות יותר, מאשר הריביות שמציעים הבנקים. טווח על פניו נפרס ההחזר ארוך וגמיש יותר מן המקובל. אך הגורם המשמעותי ביותר מצוי בכך שאין צורך להציג בטחונות גבוהים. לעומת הלוואה רגילה הניתנת על ידי הבנק, הלוואה בערבות המדינה אינה מצריכה את אישור הבנקים. מדובר באופציה אידיאלית בעבור בעלי עסקים שחווים קשיים וזקוקים להלוואה בתנאים מועדפים. כמו כן, זוהי דרך נוחה ללוות כספים לצורך השקעה בעסק ובפיתוח שלו. ניתן לקבל בהלוואה מן המדינה חצי מיליון ₪, לצורך מימון העסק או השקעה בעסק קיים המעוניין להתרחב או לחילופין, סכום השווה ל- 8% מהמחזור השנתי האחרון, בהתאם לסכום הגבוה מבין השניים.

 

מי זכאי לקבל הלוואה בערבות מדינה?

למעשה, כל עסק קטן או בינוני, שמגיע למחזור שנתי שאינו עולה על 100 מיליון ₪, זכאי לקבל הלוואה בערבות המדינה, בתנאי שהוא עומד בקריטריונים מסוימים. תחילה, העסק חייב להיות נקי מהליכים משפטיים כגון הוצאה לפועל או כינוס נכסים. בנוסף, העסק חייב להיות ללא שום חובות למדינה ואינו מוגדר בתור לקוח מוגבל. כל עסק מכל תחום עיסוק יכול להגיש בקשה להלוואה בערבות המדינה, כולל עסקים בתחום החקלאות, התיירות, התעשייה וכדומה. ניתן לבחור בין שלושה מסלולים לצורך קבלת ההלוואה – מסלול המיועד ליזמים העומדים לפני הקמת עסק חדש, בעלי עסקים שנקלעו לקשיי תזרים או מסלול המיועד לבעלי עסקים, שמעוניינים לפתח ולקדם את העסק שלהם.

לסיכום, הלוואה בערבות מדינה נחשבת לאחת מסוגי ההלוואות הפופולאריות ביותר בקרב עסקים קטנים ובינוניים. מדובר על הלוואה משתלמת המאפשרת החזר נוח עם ריבית נמוכה בתנאים משתלמים.

 

מוזמנים לפנות למשרד רואי חשבון לצורך ייעוץ מקצועי.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה