האם טיפול קוגניטיבי התנהגותי בכלל הוכח כיעיל?

2034095-min

עולם הטיפולים כיום הוא עולם מבלבל מאוד. יש כל כך הרבה שיטות ומגמות, כל כך הרבה שמות ומושגים. מה באמת עוזר? אי נדע מה נכון לנו לבחור? אחת השיטות המוכרות והרווחות הינה הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי. כל אחד שהומלץ לו על טיפול כזה שואל את עצמו האם אכן זה הטיפול המתאים? האם הוא הוכח כיעיל? האם שווה להשקיע בו?

 

על הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי

הטיפול מוכר גם בשם הלטיני CBT, והוא משלב טיפול קוגניטיבי לצד טיפול התנהגותי. במהלך הטיפול מנסים לחקור גורמים בעייתיים שמביאים להתנהגויות מסוימות. כאשר המטרה הינה לטפל בבעיות הללו ולפתור אותם, במטרה לפתור את התוצאות וההשלכות הבלתי רצויות שנגרמו בעטיים. בהשוואה לטיפולים אחרים ניתן לומר כי מדובר על שיטת טיפול יעילה שמוכיחה את עצמה בשטח. וכי יש מטופלים רבים שהצליחו לחצות את הקושי ולחוות שינוי לטובה הודות לשיטת הטיפול הזו.

 

התאמת שיטת הטיפול לבעיה ולמטופל

חשוב לציין כי תמיד יש לבחור את שיטת הטיפול בצורה מותאמת אישית. כלומר, לא לכל אחד מתאים כל טיפול, ולא לכל בעיה נכון לבחור את אותה שיטה. זה נכון גם לגבי הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי – רק במידה והמטופל מתאים לשיטה הזו והוא מסוגל לשתף פעולה עם טיפול כזה, ורק עם הבעיה שעומדת על הפרק הינה בעיה שהטיפול בשיטה זו הוכיח את עצמו יהיה נכון לפנות לטיפול כזה. למעשה בחירת סוג הטיפול תיעשה על ידי יועץ מקצועי שיודע לזהות את הקושי ואת הבעיה ולהפנות את המטופל לשיטת הטיפול הנכונה עבורו. כי כאשר בוחרים שיטת טיפול חשוב לנו לוודא מראש כי זו השיטה המתאימה וכי היא עתידה להוביל את המטופל לשינוי המיוחל.

 

לפרטים נוספים פנו עוד היום לפסיכולוג דתי https://www.yoavarielevy.co.il.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה