אילו קצבאות מגיעות ליוצאי רומניה?

פיצויים ליוצאי רומניה

אנשים יוצאי רומניה, אולי לא כולם יודעים את זה אבל קצבאות וכמו כן פיצויים ליוצאי רומניה משולמות בהתאם לתנאים המופיעים בפקודות הממשל בנושא זה. יוצאי רומניה? כדאי שתבדקו האם גם לכם מגיע קצבה כיוצאים ומהגרים מהמדינה.

אילו קצבאות מגיעות ליוצאי רומניה? |

קצבת מדינה ליוצאי רומניה, מוענקת לילדים עד גיל 18 התושבים כחוק ברומניה. צעירים שגילם מעל 18 הלומדים בקורסי השכלה תיכונית או מקצועית, מקבלים גם הם קצבה זו עד לסיום לימודיהם. 

הקצבה אינה משולמת לצעירים שחוזרים על שנה אקדמית, למעט אלה שחוזרים על שנה מסיבות בריאותיות המוכחות על ידי אישור רפואי. כדאי ומומלץ להיעזר בעורך דין מומחה ומנוסה בתחום, כפי שניתן למצוא באתר זה.

באילו תנאים אני צריך לעמוד לקבלת קצבה? |

 

  • להיות תושבים כחוק ברומניה.
  • להשתתף בקורסים בבית ספר תיכון או במכללה מקצועית אם הם מעל גיל 18.
  • ילדים של אזרחים זרים או חסרי אזרחות התושבים ברומניה מקבלים את קצבת המדינה אם הם גרים עם הוריהם.

 

היהודים ברומניה בתקופת השואה |

בשנת 2010 מימנה ועידת התביעות טיפול ביתי ל 92 קורבנות נאצים ברומניה. כיום הם מספקים טיפול ביתי בלמעלה מ- 900 ניצולי שואה, שאחד מהם הוא אנה נגרו, שאפשר לנו לבקר בדירתה בבוקרשט. 

אנה נולדה בערד בשנת 1921, גורשה מבית הספר התיכון בשל היותה יהודייה ונאלצה ללבוש את הטלאי הצהוב. משפחתה הורשתה להתגורר רק באחד מחדרי הבית, וכפי שיהודים קיבלו רק חמישית ממנות המזון שהוקצו לרומנים אחרים.

אנה גרושה וללא ילדים. היא כמעט עיוורת, סובלת מבעיות לב ודלקת פרקים, והכי חשוב; היא מרותקת למיטה מכיוון שעצמותיה כל כך שבירות עד שהיא סבלה משברים מרובים. לא להיות מסוגל לקום מהמיטה זה גורל אכזר.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה