איך מבצעים הערכת שווי דירה באופן מדוייק?

1972526-min

על מנת להצליח להעריך בצורה מדוייקת את שווי הדירה שלכם, תידרשו להסתייע בשירות מקצועי של שמאי המומחה בביצוע שמאות נכסים בנויים. הערכה מדוייקת ביותר נעשית תוך התייחסות לשלושה פרמטרים מרכזיים. הראשון הוא השוואה לנכסים דומים בעלי אותם מאפיינים, השני הוא התייחסות ליכולות ההכנסה של הנכס, משכירות בעיקר, והשלישי הוא התיחסות לשווי הקרקע של הנכס, גובה המיסים באזור ועוד מגוון פרמטרים נוספים לבדיקה.

 

כך שמאים מומחים ידעו לקבוע את שווי הנכס בצורה מדוייקת

במטרה להצליח לקבוע במדוייק את שווי הנכס קיימת חשיבות להתייחס לכל הפרטים הקטנים ביותר אשר עלולים להשפיע על איכותו. שמאים מומחים אשר עוסקים בהערכות שווי דירות או משרדים מכירים היטב את כלל הפרטים אשר עלולים להוריד את שווי הנכס או לחילופין להעלות אותו. חשוב להדגיש, השוואת הנכס לנכסים דומים בעלי אותם מאפיינים מחייב ידע מקצועי על מנת לוודא שהמאפיינים אכן דומים. לעיתים יתכן מצב בו נדמה לעין בלתי מקצועית שישנם לפניה שני נכסים דומים לחלוטין בעוד ישנם מאפיינים משמעותיים הגורמים לפערים גדולים בין הנכסים.

 

התייחסות לכל מאפיין אשר עלול להשפיע על שווי הנכס

לכן, קיימת חשיבות רבה להיעזר בשירות מקצועי של שמאי מומחה בתחום שידע לשים את האצבע על כל גורם אשר עלול להשפיע על ערך הדירה. חשוב לציין ששמאיים מקצועיים ידעו להעריך היטב גם נכסים מיוחדים שאין אפשרות להשוות אותם לנכסים דומים. במקרים מעין אלה, נחיצותו של שמאי מקצועי עולה משמעותית ולכן, חשוב להיעזר בידע מקצועי להערכה מדוייקת. מעבר לכל זאת, שמאים מקצועיים יבדקו את תיק הבנייה בוועדה המקומית על מנת לוודא שכל הבנוי בדיקה מאושר על פי חוק ולחילופין לכלול היתרי בנייה עתידיים בשווי הנכס.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה