למה כדאי להיות עוסק פטור

עוסק פטור

למה כדאי להיות עוסק פטור? התשובה לכך נעוצה במגוון רחב של גורמים שונים, ביניהם היכולת להיות הבוס של עצמך, לנהל את העסק הפרטי שלך וכמובן להחליט בצורה עצמאית כיצד לנהוג וכיצד להתמודד עם סיטואציות שונות בעסק. אנשים רבים מוכנים לוותר על דמי אבטלה, דמי הבראה, ימי חופש וכדומה, על מנת לנהל את העסק הפרטי שלהם. מדובר על חופש עצום, היות וניתן לקום בכל שעה שרק תרצו, לסיים את יום העבודה בכל שעה שמתאימה לכם וכמובן לעבוד בשעות לא שגרתיות ובחלק מהמקרים, אף ממקומות לא שגרתיים. אך חשוב לזכור כי על מנת לצאת לדרך עצמאית, ניתן לבחור בעוסק מורשה, חברה בע"מ או עוסק פטור. על פי מדריך לעוסק פטור ההבדל נעוץ בעיקר ברמת ההכנסה השנתית, כאשר עוסק פטור נחשב לאופציה החסכונית והמומלצת ביותר, במיוחד לעסקים בתחילת דרכם.

כל הסיבות להיות עוסק פטור?

קודם כל, חשוב להבין כי עוסק פטור הינו עוסק עצמאי שתקרת ההכנסה השנתית שלו אינה עוברת את ה- 100,000 ₪. כלומר, מדובר לרוב על פרילנסרים בעלי מחזור הכנסות נמוך יחסית, כגון מורים פרטיים, מדריכי כושר, צלמים, אומנים מתחילים ועוד. אחד היתרונות המרכזיים של להיות עוסק פטור, הוא היכולת להתעסק עם רשויות המס אחת לשנה בלבד. אין שום צורך בדיווחים חודשיים, אלא רק בדו"ח שנתי המרכז את כל ההכנסות של העסק. כמו כן, הדבר מאפשר הנהלת חשבון מינימלית, היות ולעומת עסקים אחרים, רואה החשבון אינו נדרש לשום סוג של עבודה, מלבד מילוי הדו"ח השנתי. כדאי לדעת כי עוסק פטור נהנה מפטור ממע"מ, כך שהוא אינו נדרש להוסיף מע"מ לקבלות שהוא מוציא. כתוצאה מכך, המחירים שלו יכולים להיות תחרותיים יותר, ובכך משתלמים יותר עבור הלקוחות. כמו כן, הוא אינו נאלץ לשלם מקדמות חודשיות, דבר שמאפשר לו שקט נפשי ותזרים מזומנים נוח יותר.

לסיכום, ישנן לא מעט סיבות להיות עוסק פטור, היות ומדובר באופציה הנוחה והמשתלמת ביותר. זוהי דרך נפלאה לחסוך במיסים ובהוצאות רו"ח, להימנע מתשלום מקדמות ומע"מ וכמובן לחסוך את כל הצורך להתעסק עם רשויות המס אחת לחודש.

המידע באדיבות טקסמן פורטל המיסים של ישראל

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה