מה היא אמנת המס בין ישראל לארה"ב

1906011-min

כמעט כמו כל היבט ביחסים הקרובים שבין ארה"ב לישראל, גם בתחום המיסוי פועלות שת המדינות בשיתוף פעולה הדוק ומתמשך. זאת, על בסיס אמנת המס שנחתמה בין ישראל לארה"ב, אי שם בשנת 1995. ארה"ב היא אחת המדינות היחידות שמטילה מיסים על אזרחיה, ועל הכנסותיהם, גם אם הם אינם מתגוררים דרך קבע בתוך השטח הטריטוריאלי של המדינה. ועל כן, היא משקיעה מאמצים רבים כדי למנוע מאזרחיה לשלם מיסוי כפול, ולשם כך נוצרה אמנת המס.

גילוי נאות – שיתוף הפעולה הפיננסי בין ישראל לארה"ב

כל אזרח אמריקאי, בכל מדינה ברחבי תבל מחויב בתשלומי מיסים על בסיס האזרחות שלו ועל בסיס רף ההכנסות הבין לאומי שלו. ולכן, מתבקשים אזרחי ארה"ב שחיים בישראל להצהיר אחת לשנה בדו"ח הכנסות, על כלל הכנסותיהם, הן ממקורות אמריקאיים והן ממקורות ישראלים. אבל, האינטרס האמריקאי הוא לשמר את האזרחים שלה, ולכן האמנה מתחשבת בדרישות מיסוי כפולות. למשל בתשלומי מס הכנסה. לצד זאת, חיוני לציין כי מרבית המדינות שחתומות על אמנה זו, יצרו גם שיתופי פעולה אל מול ארה"ב בנושא הביטוח הלאומי. ואולם, מדינת ישראל היא חריגה בנושא זה שכן, ההסכם מתייחס בישראל אך ורק לנושאי מס הכנסה.

איך לנהוג בכל הנועד למיסוי בארה"ב וישראל?

באופן כללי מיסוי בין לאומי עשוי להיות תחום עיסוק מבלבל במיוחד. על אחת כמה וכמה אל מול רשויות החוק הפדרליות. ועל כן, אזרחים אמריקאים רבים בוחרים לפנות לעורכי דין מיומנים בתחום המיסוי, שמכירים את אמנת המס כל בוריה. כך, הרבה יותר קל לענות על כל דרישות המיסוי הפרטניות שלכם, ולהפיק בכל שנה את הדו"ח שאתם חייבים להגיש בתור אזרחי ארצות הברית.

 

לפרטים נוספים ויעוץ – עורך דין לענייני מיסים.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה