בדיקת נכס לפני רכישה – כך תעשו זאת נכון

1709943-min

כאשר קונים נכס יד שנייה יש כמה בדיקות אקוטיות שמומלץ לבצע, כדי לא להיקלע למצבים בעייתיים בתהליך הרכישה.

 

בדיקות של תיעוד הנכס ברשות המוניציפלית

לאחר שמצאתם דירה אשר נראית לכם מתאימה, חשוב לקבל מבעל הנכס את פרטי הדירה ברישומי המקרקעין, גוש וחלקה ולהגיע לאגף ההנדסה בעירייה, כדי לברר מה קורה בתיק זה.

הסיבה לכך היא כי לא אחת בעלי נכסים אינם מיידעים את הקונים הפוטנציאליים על מהלכים הנדסיים כמו לדוגמה, אם הם הרחיבו את שטח הדירה ללא היתר, אם קיים צו הריסה, אם קיבלו היתר אך לא הרחיבו בפועל ובמקרים נוספים.

מידע זה הוא מאד חשוב כיוון שאף אדם אינו רוצה לרכוש בית שיש בו בעיות מסוג זה, קנסות אשר הוטלו על בעל הנכס והוא לא שילם אותם, כתב אישום שהוגש נגדו או פעולות אכיפה אחרות.

זה הזמן לבדוק את הדברים ולסגת מהעסקה או להתנות את קיומה רק אם יתקבל מסמך שהדברים טופלו והוסרו כל המגבלות הקיימות כעת.

 

בדיקות בלשכת רישום המקרקעין

יש להוציא נסח טאבו באתר המקוון של לשכת רישום המקרקעין ולבדוק כמה נושאים. מיהו בעל הנכס הרשום ואם הוא אכן האדם אשר אותו פגשתם והציג את עצמו כבעל הנכס, אם יש בעלי נכס נוספים, אם קיימים רישומים מגבילים כמו הערת אזהרה לאדם אחר עקב חוב כלשהו, שעבודים, עיקולים או כל מידע רלוונטי אחר.

קונים פוטנציאלים נתקלו לא אחת במעשי נוכלות או בהסתרת מידע וכדי לא ליפול לעסקה מסוג זה חשוב לבדוק את הנתונים באופן מוקפד.

רק אם עורך הדין מקרקעין שמלווה אתכם מאשר שהעסקה תקינה, אפשר לחתום על ההסכם.

 

לפרטים נוספים וייעוץ מקצועי הכנסו לאתר: https://www.lb-arc.co.il/.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה