קונים דירה? השלבים שחייבים להכיר

אינדקס עסקים

רכישת דירה היא עבור מרבית האנשים עסקה משמעותית מאוד בחיים. יש כאלו שמבצעים אותה פעם אחת, אחרים חוזרים עליה מספר פעמים. אבל רכישת הדירה היא לכל הדעות עסקה בעלת משמעות כה רבה, וזאת מכל הבחינות שקשורות לעניין. לכן, עוד לפני שאתם מבצעים רכישה כדאי לכם להכיר את השלבים הבאים. אלו יעזרו לכם לעבור את התהליך הזה בצורה נכונה וחכמה יותר. כך תוכלו לקנות דירה בצורה חכמה ומוצלחת יותר.

שלבים בקניית דירה

  1. מטרת הרכישה – מיקוד ודיוק המטרה שלכם הם פעולות בעלות ערך רב. שכן ככל שאתם מדייקים את עצמכם בתהליך, אתם יוצאים אליו בצורה מכוונת ומדויקת יותר. כך אתם יודעים טוב יותר מה בדיוק אתם רוצים ולאן אתם שמים פניכם. אתם מעוניינים לגור בדירה? היא מיועדת להשקעה? הדירה אמורה לשרת אתכם לאורך תקופה ממושכת? מהו הגודל הנדרש לכם?
  2. הגדרת תקציב – התקציב הוא שיקול בעל משמעות אדירה לעניין הרכישה. כי יש בארץ מגוון דירות בעלויות שונות זו מזו. כרחוק מזרח ממערב כך רחוקים זה מזה המחירים של הדירות. אי אפשר להשוות דירה במרכז לדירה בפריפריה. אי אפשר להשוות מחיר דירת מגורים קטנה בבניין משותף לדירה פרטית. הגדירו את התקציב שלכם וכך תוכלו לכוון את עצמכם לדירות שעשויות להתאים לכם.
  3. הון עצמי ומשכנתא – מרבית הקונים דירות נעזרים בהון עצמי לצד הלוואת משכנתא למימון הדירה. כדי להצליח בקנייה יש לבחון את האפשרויות שעומדות בפניכם, וכן לקבל אישור עקרוני לקבלת משכנתא. שכן עוד לפני רכישת הדירה עליכם לדעת אילו אפשרויות תשלום עומדות בפניכם באמצעות פנייה אל יועץ משכנתא. אם אתם מוגבלים והתקציב מצומק, או שהמשכנתא אותה תוכלו לקבל הינה נמוכה, הרי עליכם למקד את עצמכם לדירות עד סכום מסוים.
  4. בדיקה ושמאות – חשוב לערוך בדיקה יסודית באשר למצב הדירה מבחינת הנדסה, ערך, ליקויי בנייה, אזור ועוד. בדיקות מקצועיות אלו יאפשרו לכם לוודא כי ערך הדירה מתאים למחיר שרוצים עבורו. בדיקה כזו משרה עליכם שלווה באשר לערך הנכס ולמידת שביעות הרצון שלכם ממנו.

המידע באדיבות אתר לינקלי עסקים בישראל

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה