בדיקת רופא מטעם חברת הביטוח – מה צריך לדעת?

1919240-min

חברת הביטוח מעסיקה אנשי צוות שונים. לכל איש צוות יש תפקיד משלו במערכת הכללית של חברת הביטוח. אחד מאנשי המקצוע המועסקים בכל חברת ביטוח הוא רופא. לרופא יש תפקיד בעל משמעות רבה. והוא נועד לבחון מצבים בריאותיים ורפואיים של מטופלים, ולקבוע את חומרת המחלה או המוגבלות שלהם.

 

הרופא והבדיקה

כאשר מבוטח פונה אל חברת הביטוח בגין פגיעה גופנית או ירידה בכושר הפיסי שלו, הוא בעצם מתמודד מול חברת הביטוח. המטרה שלו היא להוכיח כי התרחשה פגיעה מסוימת, שהוא אינו מסוגל לעבוד ולהרוויח כפי שהרוויח עד כה, וכי מצבו עונה לקריטריונים המפורטים בפוליסת הביטוח עליה הוא משלם. כדי להוכיח זאת לא די בסיפורים אישיים או תיאורים מסמרי שיער. מה שצריך כאן זה רופא שיערוך בדיקה מקצועית, ויקבע על פי הממצאים שלו מה המצב הבריאותי של המבוטח, והאם הוא אכן מוגדר במצב סיעודי כפי שהוא מציג בתביעה אותה הוא מגיש.

 

מה צריך לדעת לפני בדיקת הרופא?

היות ומדובר על בדיקת רופא שנועדה לבדוק זכאות, ולא לקבוע טיפול מתאים, חשוב מאוד להגיע מוכנים לבדיקה הזו, ולדעת מה בדיוק הולכים לבדוק, אילו שאלות אתם עתידים להישאל, ומה חשוב לכם להביע בפני הרופא. מבוטח שמחפש להוכיח כי הוא מסוגל ויכול להתמודד בכוחות עצמו למרות הפגיעה המשמעותית שלו, עשוי להכשיל לעצמו את התהליך כולו. כיוון שכאשר הוא מציג יכולות ואפשרות להסתדר בכוחות עצמו, הוא מטרפד את התביעה של עצמו. כמובן שאין כאן מקום לטיוח המציאות או להעלמת מידע חשוב, אבל חשוב להבין מהי המטרה של הבדיקה כדי להצליח לעבור אותה כראוי. וההצלחה של הבדיקה היא שהרופא אכן יגיע למסקנות הנכונות בדבר המצב הבריאותי והמוגבלות הנוכחית של המבוטח.

 

הדרכה מקצועית ממומחים 

לקראת בדיקת הרופא יהיה כדאי לקבל הדרכה ממומחים בענף הביטוח והגשת התביעות. הם יכולים לתאר את מהלך הבדיקה, את סוג השאלות ואת המסקנות שהרופא הבודק צריך להעלות עם תום הבדיקה. כאשר המבוטח יודע את אשר לפניו הוא יהיה נינוח, ויתפקד כנדרש במהלך הבדיקה.

 

למידע נוסף והתייעצות עם עורך דין מומחה לתביעות ביטוח וסיעוד לחץ כאן.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה