עששת – מה זה בכלל והאם טיפול אצל שיננית יכול לסייע?

1879079-min

כולנו שמענו על תופעות הלוואי של העששת, אך לא כולנו מבינים לחלוטין על מה מדובר. חשוב להבין כי מחלת העששת יכולה לתקוף כל אדם ובכל גיל. אך באמצעות הקפדה על פעולות פשוטות ויומיומיות, ניתן להימנע לחלוטין מכל התענוג הזה. למשל, צחצוח קבוע של השיניים, יכול להפחית ואף לבטל לחלוטין את התפתחות העששת. כמו כן, הקפדה על ניקוי שיניים יסודי באמצעות חוט דנטלי, יכולה להגביר את היגיינת הפה ובכך למנוע לחלוטין את הופעת התופעה. מעבר לכך, מי שירצה להיות יסודי, יקפיד גם להשתמש בתכשיר פה, על מנת לגרגר החוצה את כל החיידקים, אשר לא נשטפו באמצעות הצחצוח או הניקוי באמצעות החוט הדנטלי. נקודה חשובה נוספת, היא כמובן הצורך להקפיד על ביקור קבוע אצל רופא השיניים, על מנת להיות במעקב ולמנוע את התפתחות המחלה. הקפדה על ביקור אצל השיננית, תוכל לסייע לכם לשמור על בריאות הפה ולהיפטר מהעששת ברגע שהיא מופיעה.

 

כל מה שמעולם לא סיפרו לכם על עששת

קודם כל, חשוב להבין כי עששת הינה מחלה איטית אשר מתפתחת עם הזמן, אך היא מצליחה לפגוע בשיניים בצורה הקשה ביותר. במידה ומצליחים לאבחן אותה בשלביה המוקדמים, ניתן לפתור את הבעיה באמצעות ניקוי שיניים אצל השיננית. לכן חשוב להקפיד על הגעה קבועה לשיננית, היות וניקוי השיניים שלה מאפשר להסיר את כל רובד החיידקים שנדבק לשיניים והתחיל לפורר אותן לאט ובהתמדה. מדובר למעשה על שכבת של חיידקים אשר גורמת להרס רקמות השן, דבר שגורר את הצורך בסתימות ובשלבים מתקדמים יותר, אף טיפולי שורש. כמובן שהעששת גורמת לכאבי שיניים חזקים, לתחושת מצוקה וכמובן להוצאות כלכליות ניכרות. לכן חשוב להקפיד על צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי, על מנת להסיר את כל שאריות המזון מהפה.

לסיכום, עששת הינה מחלת שיניים נפוצה במיוחד, הנגרמת כתוצאה מהתרבות של חיידקים על השיניים. חיידקים אלו מפרקים את שאריות המזון שנותרות לאחר הארוחה, דבר שגורם להיווצרות של חומצה שמעכלת את השיניים. ביקור קבוע אצל השיננית ושמירה על היגיינת פה יכולים למנוע לחלוטין את התופעה.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה