תובנות לקוח סמוי –מה זה וכיצד משיגים אותן

לקוח סמוי

במשך שנים רבות היה נהוג לספר על המלך חוסיין מירדן, שהוא נהג להתחפש לאחד האדם, והוא היה מגיע אל מקומות שונים בממלכה בשביל לראות כיצד דברים מתנהלים בפועל. כך הוא היה רואה את הדברים במו עיניו ולא רק דרך דיווחים של עושי דבריו. גם בנו, המלך עבדאללה, נוהג לנקוט בגישה דומה.

לא מדובר במשהו חדש או במשהו שהם המציאו, מדובר על שיטת עתיקת יומין שידועה בעולם העסקים בשם, לקוח סמוי. הרעיון הוא מאוד פשוט. נניח ואנחנו רוצים לשווק מוצר מסוים או שירות מסוים, אז אנחנו שולחים מישהו מטעמנו שיעשה זאת. הוא עושה זאת מבלי שאף אחד לא יודע, שבעצם מדובר באדם מהחברה. כך הוא יכול להתרשם מתהליכים שונים, כאלה שלא תמיד אנחנו נחשפים אליו. כך הוא מקבל תובנות מהן אפשר להבין איפה וכיצד ניתן לשפר את התהליך בצורה נכונה.

מה הן אותן תובנות אליו מגיע לקוח סמוי

צריך להדגיש, בשביל שאנחנו נגיע אל תובנות של לקוח סמוי, אז מן הסתם, עלינו לעשות את זה בצורה נכונה. כלומר, אנחנו לא יכולים לשלוח מישהו מטעמנו לקנות את המוצר וזה הכל. אנחנו צריכים להחליט מה בדיוק אנחנו רוצים לבדוק, האם יש אפשרות כזו בכלל, ואז לבחון כל נקודה ונקודה ולחזור עם תובנות.

למשל, אנחנו יכולים לבחון האם המוצר נמצא במקום גלוי, במקום שלקוחות יכולים לראות אותו, האם הוא העובדים במקום מכירים אותו ויכולים לספק לנו מידע אודותיו, כמו כן, כיצד מתבצעת העסקה, איך פועל המוצר ועוד.

חלק מהדברים אולי ידועים לנו, ובכל זאת, אנחנו נוכל לקבל תובנות לקוח סמוי שונות שיכולות לעזור לנו, לשפר את התהליך, כך שלקוחות אחרים ייהנו ממנו יותר.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה