משכנתא חוץ בנקאית – האם זה בטוח?

יועץ משכנתא פרטי

בישראל קיימים גורמים חוץ בנקאיים רבים אשר מנהלים את עסקיהם בדרך יעילה כמו הבנקים וכך משרתים את הציבור.

מדובר בהרבה גופים רציניים ויציבים כמו חברות ביטוח וחברות השקעת.

משכנתא חוץ בנקאית

בעבר הובילו תחום זה גורמים רבים אשר חלקם היה מפוקפק והם גבו ריביות עצומות וגבו את הכספים בתנאים דרקוניים.

היום קיימים בתחום החוץ בנקאי חברות אשר מגלגלות כספים רבים בדומה לבנקים. מי שמעוניין לקחת משכנתא מגורם חוץ בנקאי חייב לוודא מי הם הגורמים הללו כדי לא להסתבך בעסקאות מפוקפקות ומומלץ לשכור את שירותו של יועץ משכנתא פרטי.

קבלת הלוואות רק מגורמים חוץ בנקאיים

קיימים מקרים רבים שללקוחות אין ברירה אלא לקחת הלוואה מגורם חוץ בנקאי גם אם היא יקרה יותר וזאת לאור העובדה שיש ללקוח עסקה מצוינת של רכישת דירה והבנקים סירבו לתת לו משכנתא עקב סיבות שונות אשר קשורות לעבר ואינן רלוונטיות היום.

אי קבלת המשכנתא תחסום בפניו את האפשרות לרכוש דירה ולפספס עסקה המתאימה לו בדיוק.

לכן, לוקחים משכנתא אצל גורם חוץ בנקאי ומודעים לעובדה שהעלויות הן מעט יקרות יותר.

מקרים זהים קורים גם ללקוחות אשר הם כעת מוגבלים בבנק עקב סיבות שונות כמו השלכות של פעולות עסקיות על ידי אחרים. בכל מקרה חייהם אינם צריכים להיעצר עקב כך ואם יש הזדמנות טובה לרכישת דירה בסביבת מגורים איכותית, בגודל הנחוץ ובמחיר סביר עושים כל שניתן כדי לבצע את העסקה.

משכנתא חוץ בנקאית

במשכנתא מסוג זה קיימת גמישות רבה מצד הגורם המלווה לאור התחרות הקיימת בין הגורמים השונים. לכן זו ההזדמנות לנהל משא ומתן עם גורם זה או אחר ולהצליח לקבל את התנאים המיטביים מבחינת ריבית, הצמדה, אורך תקופת ההחזר, תקופת גרייס בת כמה חודשים כדי להקל על רמת ההוצאות בחודשים האקוטיים ועוד.

בכל העסקאות הללו הנכס הוא הבטוחה לקבלת משכנתא חוץ בנקאית של תשואות פיננסים ולכן הוא נרשם בלשכת המקרקעין המחוזית לטובת הגורם המלווה, אם במקרה הלווה לא יוכל לעמוד בהחזרים החודשיים.

חשוב מאד לבדוק לפני ביצוע העסקה מיהו הגורם המלווה.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה