מה עדיף ביטוח מנהלים או קרן פנסיה? אבנר הייזלר

דברים שיכולים להפיל אותנו מול תביעה לגמלת סיעוד

אחת השאלות ששואלים אנשים כאשר הם  מחליפים מקום עבודה חדש היא, האם להישאר בביטוח הפנסיוני הקיים? או לעבור לביטוח פנסיוני אחר?. או שאתם מתעניינים במוצרים הפנסיוניים השונים?, לכן ממליץ אבנר הייזלר מומחה לתביעות נגד חברות הביטוח להבין היטב את סוגי הביטחונות הקיימים, כדי להבין במה הכי כדאי להשקיע. בשביל לענות על שאלות אלו היטב,  יש לדעת היטב את ההבדלים בין סוגי הפנסיות השונות, אבנר הייזלר מציין כי ישנם הבדלים בין סוגי הפנסיות השונות, ולכן יש לדעת היטב את ההבדלים לפני שנרשמים באחת מקרנות הפנסיה. במאמר זה נתמקד בהבדלים בין  ביטוח פנסיה לביטוח מנהלים.

אז מה זה קופת ביטוח(ביטוח מנהלים) ומה ההבדל בינה לבין קרן פנסיה?

אבנר הייזלר מציין כי ביטוח מנהלים מוגדר כסוג של ביטוח חיים עם חיסכון לטווח הארוך, ביטוח מנהלים הינו בעצם חוזה עם חברת הביטוח, ובכך החוזה הזה גם מאפשר לנו לשלוט על הסכומים שאנו יכולים לקבל מהביטוח. לחוזה זה בין החוסך לחברת הביטוח, מוודא את הזכות לקבל כסף במידה, ויקרה אירוע של מוות או מחלה או פציעה מפרנס היחיד במשפחה, בנוסף לכסף שמקבלים בעקבות המקרה, בהתאם לתנאי החוזה עם חברת הביטוח שאותו רכשתם, יש אפשרות לקבל חיסכון שנחסך ביחד עם החוזה. בניגוד לכך, קרן פנסיה אינה משמשת לחסכון כלשהוא, אלא היא בעלת אותם תנאים לכל הרוכשים, כל הרוכשים זכאים לקבל את אותו פיצוי במקרה של תאונה או מוות.

השוואה בין ביטוח מנהלים לקרן פנסיה

אבנר הייזלר מציין כי כדי לדעת לרכוש את הביטוח המתאים יש להשוות בין שני הביטוחים:

כיצד  מתקיימים יחסים עם חברות הביטוח?

  • ביטוח מנהלים- ישנו חוזה משפטי בין חברת הביטוח למבוטח, חוזה זה אינו ניתן לשינוי.
  • קרן פנסיה- לכל החוסכים בקרן יש תקנון דומה ניתן לשנות את התקנון בעת הצורך.

האם ניתן להתאים את המוצר לצרכי המבוטח?

  • ביטוח מנהלים- אמנם ביטוח מנהלים נותן חיסכון לרוכשים, אך מעבר לחיסכון זה היתרון בביטוח מנהלים, שניתן להתאים אליו את הצרכים האישיים של כל מבוטח, וגם המבוטח יכול לבחור את המוטבים בקרן.
  • קרן פנסיה- קרן הפנסיה מותאמת באופן אישי, אך לא ניתן לבחור את המוטבים.

לסיכום, אבנר הייזלר מציין כי ישנו יתרון ביטוח מנהלים שאותו קדמו אל מרכז הבמה אבנר הייזלר ממליץ למבוטחים לבחור בו כאופציה ראויה ומתקבלת על הדעת.

*יודגש כי אבנר הייזלר אינו עורך דין, אך מומחה בהגשת תביעות אל מול חברות הביטוח על כל הצד הפרוצדורלי.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה