ד"ר קובי שגיא – האם טיפול בהרטבת לילה משפיע על איכות השינה?

טיפול בהרטבת לילה

מאחורי הבעיה הרווחת של הרטבות לילה יש תזות שונות והמון דיבורים. אחת הגרסאות המושמעת על ידי ההורים היא שהטיפול בהרטבת לילה משפיע על איכות השינה. אז הבה ונעשה כאן קצת סדר ונבין ממה נובעת הרטבה? ובכלל, האם היא אכן משפיעה על איכות השינה והאם יש סיבה לחשוש בגין כך.

ד"ר קובי שגיא – מקור ההרטבה

בעבר היו אסכולות שהציגו בעיות פיסיות שונות אשר הן אלו שאחראיות להרטבת לילה. אבל כיום עוד ועוד חוקרים מגיעים למסקנה כי המרטיבים אינם סובלים מאף בעיה גופנית ולא תמיד צריך לרוץ לחפש טיפול בהרטבה. המקור להרטבות הוא היות השינה שלהם עמוקה מאוד. כלומר, בגלל שהם ישנים לעומק הם לא חשים איתותים וגירויים פיסיים ולא נוקטים בפעולה כאשר הגוף משדר להם צורך להתפנות.

מהו הטיפול המתאים בשיטת ד"ר קובי שגיא?

בהתאם לתזה זו מסביר ד"ר קובי שגיא מרכיבים תכניות טיפוליות הולמות אשר יובילו את הילד לשמירה מלאה על הסוגרים כך שהלילות שלו יהיו יבשים והוא יצליח לשמור על עצמו יבש. בגלל העובדה שהשינה העמוקה היא בעוכריו הטיפול יכלול גם התייחסות למרכיב זה. כמו כן יש לציין כי מטבע הבריאה האדם אמור לשמור על סוגריו גם מתוך שינה. ואם השינה העמוקה פוגעת ביכולת זו, זה סימן כי מדובר בשינה עמוקה מידי.

טיפול משולב

הטיפול המשולב של ד"ר טל שגיא פונה מצד אחד להבנה של הילד ולרצון שלו לשמור על עצמו יבש. כיוון שכאשר הילד חדור מוטיבציה ומאמין בעצמו הוא מחזק את היכולת לשמור על עצמו יבש. אך בד בבד מאמנים את הילד באמצעות מכשיר חדשני ומיוחד אשר מאותת כאשר הילד צריך להתפנות. מכשיר זה מלמד את הגוף שגירוי לריקון בלוטות השתן מצריך קימה מהמיטה או פעולת התאפקות גם תוך כדי שינה. ייתכן והשינה תהיה מעתה והלאה פחות עמוקה, אבל כמובן שמדובר על תהליך חיובי ונחוץ. כיוון שיש חשיבות רבה בשמירה על גוף יבש ועל שליטה מלאה על סוגרים גם מתוך שינה. כך שטיפול מוצלח ונכון משפר את איכות החיים ומאפשר לישון בשלווה בלי לחשוש מהרטבות מעיקות ולא נעימות.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה