מהם השלבים באיתור כספי פנסיה?

איתור כספי פנסיה

קופות הפנסיה מהוות ביטוח וחסכון לזמן בו נפרוש מהעבודה, או ניאלץ להפסיק לעבוד בשל כשל בריאותי. בעידן המודרני, בו אנשים מחליפים עבודה אחת לכמה שנים, נראה כי לרובנו הצטברו מספר קרנות פנסיה, שלעיתים חופפות, ומהוות מעמסה כספית, שתבוא לידי ביטוי בסוף, בכמות הכסף, שנקבל כל חודש לאחר הפרישה. מהם השלבים באיתור כספי הפנסיה? ומה מומלץ לעשות אחר כך?

מהם השלבים באיתור כספי הפנסיה?

השלב הראשון לצורך איתור כספי פנסיה – שלב החיפוש.

איתור כספי פנסיה אבודים או קרנות פנסיה על שמכם באתרים יעודיים, המאפשרים לכם גישה אל כל תכניות הפנסיה, שרשומות על השם שלכם.
כל שעליכם לעשות הוא להקליד findmymoney באינטרנט, לגשת ללשונית, איתור כספים, וללחוץ על עמוד: איתור כספים לפי תעודת זהות.

השלב השני: מילוי טופס לאיתור פרטים

בעמוד: איתור כספים לפי תעודת זהות, ימתין לכם כפתור: לחץ לבדיקה, שם תדרשו למילוי טופס ראשוני עם פרטים מזהים. העמוד מאובטח ומוצפן, כך שפרטיכם נשמרים באופן אמין וסודי.

מדוע לבצע את החיפוש דרך האתר?

הסיבה הראשונה, כדי להבטיח, שאתם לא משלמים עמלות כפולות על קרנות פנסיה חופפות, שנעשו בידי סוכני ביטוח שונים.
הסיבה השנייה, כי באף מקום אחר, לא תוכלו לקבל יעוץ, בלתי תלוי בנושאי עמלות ניהול, ולהבטיח, שתישארו עם התכנית, שתניב לכם יותר רווח ותנאים בסוף תקופת העבודה שלכם, ואם תדרשו לקבלת גמלה בשל אי כשירות רפואית במהלכה.

השלב השלישי: קבלת שיחה מנציג

לאחר מילוי הפרטים בטופס המוצפן באתר האינטרנט, נציג שירות יתאם עמכם פגישה, ויוכל להציג לכם את הקרנות הקיימות על שמכם +תעודת הזהות שלכם.
הוא יציג את תמונת המצב, הזכויות המגיעות לכם מכל קרן וקרן, ואת העמלות אותן אתם משלמים.

השלב הבא: קבלת ההחלטה

זה הזמן שלכם להקשיב, ללמוד את המידע, לעבד אותו ולקבל החלטה מה לעשות עם הכסף:

האם נכון להשאיר אותו בחיסכון?

האם נכון לאחד את הקרנות?

איזו קרן להשאיר? ואיזו קרן לבטל/ לאחד?

האם כדאי למשוך את הכסף עם קנס?

לשם כך, יידרש ייעוץ פנסיוני מקצועי ובלתי תלוי, שרואה, בראש ובראשונה, את האינטרס שלכם מול המערכת ולא של חברות הביטוח.

מה לעשות לאחר איתור הכספים?

לאחר איתור הכספים וקבלת ההחלטה מה לעשות איתם, תדרשו לפנות, באופן עצמאי, אל חברות הביטוח ולממש את המסקנות, שהגעתם אליהן (לבד או יחד עם יועץ מקצועי, שמבין בתחום)
בחברת הביטוח תשוחחו עם נציג שירות, שיאמת את פרטיכם, וישלח אליכם טפסים למייל. תצטרכו להשיב טפסים אלו חתומים דרך המייל (על ידי סריקה) או דרך הפקס
וכעבור מספר ימים, תבטיחו, שאכן הסדרתם את כספיכם, וקיבלתם שליטה על נתון, שרוב רובו של הציבור לא בקיא בו, לא עוסק בו ברמה היום יומית, ומפסיד כסף רב בשל כך.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה