כל מה שצריך לדעת על מחזור משכנתא

משכנתא

נטלתם הלוואת משכנתא במהלך השנים האחרונות לצורך רכישת נכס בבעלותכם? מתקשים להתמודד עם תשלומי ההחזר החודשיים? רוצים לשנות את תנאי ההלוואה ואת גובה ההחזר החודשי? זה הזמן לדעת הכול על מחזור משכנתא.

הלוואות משכנתא הן ההלוואות הנפוצות ביותר בישראל לצורך רכישת נכסי מקרקעין. רוב נוטלי הלוואות המשכנתא עושים זאת לצרכי רכישת דירה למגורים ו/או רכישת מגרש לצרכי בנייה פרטית, כאשר שוק המשכנתאות בישראל מנוהל באמצעות הבנקים המסחריים הגדולים המעמידים לרשות כלל הלקוחות פתרונות משכנתא מגוונים. ברוב המקרים, ההתנהלות בין הגוף המלווה (הבנקים למשכנתאות) לבין נוטלי ההלוואה (לקוחות פרטיים המעוניינים לרכוש נכס למגורים), מתבצעת ללא מעורבותו של גורם מקצועי המלווה את הלקוח הפרטי והדבר עלול להוביל לנטילת הלוואה אשר איננה תואמת את יכולותיו הכלכליות האמיתיות של הלקוח בטווח הבינוני והארוך. כפועל יוצא מכך, אחוז מסוים מנוטלי הלוואות המשכנתא מתקשים לעמוד בתשלומי ההחזר החודשיים וזאת מכיוון שגובה ההחזר אינו מותאם להיקף ההכנסות החודשיות של נוטלי הלוואות המשכנתא. במקרים אלו, מומלץ לנוטלי הלוואת משכנתא לפעול להסדרת הליך מקצועי המכונה מחזור משכנתא שהוא למעשה מוצר פיננסי בנקאי המיועד לצרכי שינוי תנאי ההלוואה וגובה ההחזר החודשי.

משכנתא

מחזור משכנתא לצרכי פריסת חוב המשכנתא מחדש

בדומה להליכי נטילת הלוואה משכנתא מאחד מהבנקים המסחריים למשכנתאות הפועלים בישראל, גם את הליכי מחזור המשכנתא מומלץ לבצע לאחר קבלת ייעוץ משכנתאות מקיף ומורחב על ידי גורם מקצועי  אובייקטיבי שאיננו קשור למערכת הבנקאית. הליכי מחזור המשכנתא נועדו בראש ובראשונה לצרכי הורדת אחוזי הריבית אותה אתם נדרשים לשלם לאורך כל תקופת ההחזר, כאשר הפחתה בכל סדר גודל באחוזי הריבית יכולה להשפיע על גובה התשלום החודשי לו אתם נדרשים בכל חודש מחדש. קבלת ייעוץ מקדים מגורם מקצועי אובייקטיבי הינה פעולה צרכנית נבונה אשר תאפשר לכם לתכנן באופן קפדני ומדויק את הליכי המחזור בהתאם לגובה הכנסותיכם החודשיות ובהתאם ליכולותיכם הכלכליות בטווח הקצר, הבינוני והארוך.

כידוע, רוב הלוואות המשכנתא ניטלות לתקופות ארוכות טווח של 15 עד 25 שנה, וכפועל יוצא מכך, כל הפחתה (אפילו המינורית ביותר) בשיעורי הריבית החודשיים יכולה להצטבר לחיסכון של עשרות אלפי שקלים לאורך תקופת ההחזר. פעולת מחזור משכנתא כרוכה בתשלום מיידי של עמלות בנקאיות שונות וזאת סיבה נוספת לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות אובייקטיבי לצורך ניהול תהליך מחזור המשכנתא בעבורכם אל מול המערכת הבנקאית.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה