יד אליעזר

יד אליעזר

אחת המצוות החשובות ביותר ביהדות ובכלל, היא מתן תרומה. אנשים מאמינים וגם מי שאיננו מאמין, ויש ביכולתם, הרי שהם נותנים מדי שנה תרומות לגורמים שונים, אשר דואגים להעביר את הכסף לאנשים חלשים או לקנות עבורם חפצים, ריהוט או בגדים אשר ישמשו אותם.

בשנים האחרונות, בזכות האינטרנט, ישנם כלים מאוד פשוטים לפנות אל האוכלוסייה ולבקש מהם תרומות. קל יותר לפנות אל קהל רחב של אנשים, קל יותר לפרסם ולשווק את הצורך במתן תרומות ולא פחות חשוב, ניתן לבצע את התרומה דרך המחשב בקליק אחד ולא צריך להרים טלפון לאנשים או להגיע אליהם הביתה.

דוגמא טובה לקבוצה שמתרימה כספים עבור קבוצות חלשות באוכלוסייה, זו קבוצת יד אליעזר. קבוצה זו הוקמה בשנת 1981 על ידי הרב ויעקב ויזל ואישתו הדסה. לימים גם בני משפחה נוספים נכנסו אל תוך הקבוצה והחלו לעסוק בה.

מטרת הקבוצה היא להתרים כספים עבור משפחות במצוקה תוך שמירה על כבודם, במטרה להוציא אותם ממעגל העוני. פעילות הקבוצה כוללת תרומות שמשפיעות על למאלה מ-100 אלף איש, דרך 21 תוכניות סיוע שונות.

כל פעילות הקבוצה והתקציב שלה, מיועדים לכך שאנשים יוכלו ליהנות מתרומות ולהשתמש בהן. בקבוצה למעלה מ-12 אלף מתנדבים שעוסקים בגיוס תרומות, הפעלה של הארגון, עבודה מול המשפחות שנהנות מהתרומות, מול מגייסי כספים, פעילות חסד ועוד. הארגון עצמו פועל בעלויות נמוכות יחסית, זאת במטרה שכל הכסף יופנה אך ורק לשימוש של המשפחות הנזקקות לו. זו אחת הסיבות בגלל הוא זכה ל-4 כוכבים, הדירוג הגבוה ביותר של ארגוני התרומות בארצות הברית.

החזון של יד אליעזר הוא לספק מענה שלם למשפחות שנזקקות לו, במטרה להוציא אותן ממעגל העוני, אך מעבר לכך ליצור שינוי תודעתי אשר מטרתו להילחם בעוני בכל צורה ובכל אוכלוסייה. כך ביחד, יהיה אפשר להוציא כמה שיותר משפחות ממעגל זה, להרים אותן למעלה ולעזור להן לצמוח.

חשוב לומר, אגודת יד אליעזר מבצעת שורה של פעילויות, מפעילות לתינוקות וילדים קטנים ועד פעילויות לאנשים מבוגרים, הכשרות, לימודים, ועוד מגוון רחב.

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה