השקעה בתכניות חיסכון וגמל

קופת גמל

קופת גמל

רבים מתלבטים בנוגע לאפיקי ההשקעה של הכספים העודפים שנמצאים ברשותם בחשבונות הבנק. ההתלבטות קיימת מאחר והם רוצים שהכסף יושקע במכשירים פיננסיים הנושאים תשואה טובה. מחד, הם רוצים להרוויח אבל מאידך, יש השקעות שהן בעלות סיכון. החשש הוא שהם יפסידו חלק מכספם במקרה הטוב, או את רובו במקרה הגרוע. התלבטות נוספת שקיימת היא איך לדאוג שהכספים ישמשו אותם בעת הגיעם לגיל הזהב. כלומר: בעת שהם מפסיקים לעבוד בעבודה מסודרת שמלווה בהכנסה קבועה.

קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה היא פיתרון טוב ויעיל לשתי התלבטויות עיקריות אלו. יש לציין כי יכולים להיווצר הפסדים זמניים, אולם, הסטטיסטיקה מוכיחה כי לאורך זמן התשואות על הכספים הינן טובות, יחסית. את קופות הגמל מנהלים מומחים וכלכלנים אשר מקבלים מידע וייעוץ קבוע מאנליסטים מקצועיים. הם יכולים לבחור להשקיע בחברות ובקרנות מובילות בישראל ובעולם. אפשרויות הבחירה שלהם הן גבוהות, ולרוב, הם בוחרים את הפירמות שנמצאות בתנופה עסקית או שצפויות להן תחזיות טובות.

פטור ממס

בכל קופת גמל להשקעה ניתן להפקיד כספים שחלקם הינו פטור ממס. על שכר יש צורך לשלם מס על פי החוק. הממשלה מאפשרת להפקיד מדי שנה סכומי כסף פטורים ממס בקופות גמל ובקרנות השתלמות. הרעיון מאחרי ההטבה הזאת נועד לעודד חיסכון לתקופת גיל הזהב. משיכת הכספים לאחר גיל הפנסיה פטורה אף היא ממס וזוהי הטבה נוספת. יש קופות גמל שמאפשרות משיכת כספים בכמות מוגבלת וללא מס עוד לפני ההגעה לפנסיה. הטבות אלו לקופות גמל אינה קיימת במכשירים פיננסיים אחרים דוגמאות, פיקדונות, קרנות נאמנות, השקעות בורסאיות ועוד.

גיל הזהב

בגיל מבוגר ניצבים רבים בסטאטוס חדש שאינו מוכר. מחד הם אין להם הכנסה קבועה מעבודה, ומאידך, יש להם זמן פנוי רב. בנוסף, הם נתקלים, פעמים רבות, בבעיות בריאות הצורכות מימון. מעבר לכך, יש להם הוצאות בלתי צפויות חדשות. כספי קופת גמל לצד קצבאות זקנה ואחרות מסייעות להם לעבור את התקופה ברווחה כלכלית טובה. כל אחד שהשכיל לחסוך בקופת גמל בהיותו צעיר יכול ליהנות מפירותיה בגיל מאוחר יותר. מומלץ להשקיע בקופות גמל שמנוהלות על ידי גופים פיננסיים בעלי מוניטין.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה