זכיינות למכירה

יועץ פנסיוני

זכיינות היא נושא די בולט בתחום העסקי כבר תקופה ארוכה, כאשר משקיעים עסקיים מחפשים אחר רכישה של חנות שבה לא צריכים להשקיע "מאפס" אלא לקבל לידיהם קונספט שכבר עובד בצורה מוצלחת בכל רחבי הארץ, וכעת ישנה האפשרות לפתוח חנות בזכיינות במיקום נוסף לפי פרוצדורה קיימת.

לוקחים חלק במותג קיים

מה זה אומר למעשה זכיינות? זה אומר שלא צריכים להתחיל ולחפש אחר השם עבור בית הקפה שרוצים לפתוח ובהחלט לא צריכים להתחיל ולחשוב על האופן שבו המותג ייראה. הכל מוכן לפרטי פרטים, כולל התפריט שאותו מציעים לסועדים וההיכרות של לקוחות את המקום שמרגישים את הביטחון עם כניסה אל שם מוכר שבו מציעים את כל מה שהם כבר מורגלים אליו.

מה ההבדל? הבעלים של החנות והמיקום שלה. לפעמים מדובר במיקום קיים שהזכיין מעוניין למכור, ולעיתים מדובר בפתיחה של חנות חדשה לחלוטין על ידי התקשרות עם הבעלים של הזכיינות במשרדים הראשיים של החברה. בכל מקרה מדובר בהשקעה כספית שאותה יש לבדוק לפרטי פרטים על מנת להחליט את רמת הכדאיות ואת רמת ההשקעה הכספית הנדרשת ביחס לתשואה האפשרית.

היכן מאתרים זכיינות למכירה

מכיוון שזכיינות הוא נושא מאוד פופולארי בישראל בתקופה האחרונה אפשר לראות לא מעט חברות אשר מציעות חוזה בזכיינות לבעלי עסקים שמעדיפים לעבוד עם המוכר והקיים על פני הסיכון שגדול יותר בפתיחה של מותג חדש לחלוטין. איך מאתרים חנויות שהן בזכיינות?

בחברות עצמן – בשיחה פרטנית אל מול האדם הרלבנטי בחברה שבה קיים נושא הזכיינות אפשר להבין די במהרה מהן החנויות שאותן אפשר לפתוח והיכן יחד עם כל התנאים לקבלת הזכיינות. הרבה זכיינים נדרשים לעמוד בקריטריונים ספציפיים של בעל החברה על מנת לעבוד לפי כל יתר החנויות בצורה התואמת את הקונספט של המותג.

עסקים קיימים – לפעמים ישנם זכיינים אשר סיבותיהן שמורות איתם ואלה מעדיפים למכור את החנות שלהם נמצאת בזכיינות, החלפה של בעלים בחנות של זכיין היא אינה דבר יוצא דופן, ואפשר למצוא מודעות של כאלה שמפרסמים את העסק למכירה בעיתונים וכן באתרי אינטרנט אשר ממקדים את התחום של המודעות לתחום העסקי, כולל מודעות של זכיינות למכירה.

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה