הר הכסף 2

היתרונות של קרנות ההשתלמות לעצמאיים

הר הכסף למי שאינו יודע זה שירות של משרד האוצר שהוקם בגלל כספים רבים שנמצאו שוכבים בקרנות פנסיה שונות, הכספים הללו נשכחו שם בגלל שלא תמיד אנחנו זוכרים היכן הפקידו עבורנו המעבידים שלנו כספי פנסיה, ואפילו אם ידענו בשעתו היכן מופקדים עבורנו הכספים, הרי שבמציאות הישראלית של היום בו כמעט אף אחד מאתנו אינו שורד במקום עבודה אחד למשך יותר משנים ספורות, הרי שכספי הפנסיה שלנו מופקדים במקומות שונים וקשה לשלוט על כל אותם נתונים ולזכור מה נמצא היכן וכמה יש בכל מקום. לשם כך, השיק משרד האוצר את הר הכסף, שזוהי מערכת שמאפשרת לאתר את אותם כספי חיסכון שכוחים או אבודים. לעיתים מדובר בחסכונות של אדם שכבר נפטר כך שהיורשים יכולים ליהנות מאותם כספים, רק שכמובן הם צריכים לדעת בכלל על קיומם של הכספים הללו.הלוואה לכיסוי חובות

מה זה הר הכסף 2

הר הכסף 2 זוהי גרסה נוספת שנועדה לצורך איתור כספים שהושק על ידי בנק ישראל, שם נמצאו מספר גבוה מאוד של חשבונות בנק עזובים שאיש אינו מתעניין בהם. מדובר ב -למעלה מארבעה מאות ושמונים אלף חשבונות אשר אין להם כל דורש או מתעניין. חלק מתוך כל אותם בעלי חשבונות הינם אנשים שכבר נפטרו אך ככל הנראה ישנם יורשים שיכולים ליהנות מהכספים הללו. לשם כך השיק בנק ישראל את השירות של הר הכסף 2.

כיום קיימים שני מנועי החיפוש (של בנק ישראל ושל משרד האוצר) באתר אחד ועובדה זו מקלה מאוד על התהליך עבור המשתמש כאשר הוא מנסה לאתר כספים שאולי שייכים לו.

מי צריך לחפש כספים בהר הכסף?

יש מקום לומר שכל אחד מאתנו יכול לנסות לאתר כספים אבודים. היות וכולנו עברנו סביר להניח מקומות עבודה שונים במהלך החיים שלנו ובעקבותיהם השתנו כנראה קרנות הפנסיה אשר בהם השקיעו עבורנו המעבידים, אף אם מדובר באנשים צעירים שעדיין לא החליפו מקומות עבודה, עדיין יש מקום לבדוק אולי ישנם כספי ירושה כלשהם הממתינים להם בבנקים או בקרנות החיסכון השונות.

שווה להשקיע מעט זמן לצורך איתור כספים אבודים. כי לפעמים ניתן לצאת מהעניין עם רווחים בלתי צפויים.

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה