המשמעות של הביקורת החשבונאית בחברה

ביקורת חשבונאית

ביקורת חשבונאית

מי מאיתנו, מנהלי החברות, לא חושש ממס הכנסה ומכל שאר המיסים שעליו לשלם? לא קל להתמודד מול רשויות המיסים וזו הסיבה שבגללה רובנו, בעלי העסקים, יוצרים קשר בשלב כזה או אחר עם רואה חשבון מקצועי. רואה החשבון הוא האדם שיוכל להיות אחראי על כך שהכול יתנהל כמו שצריך בעסק שלנו מבחינת התשלומים השונים ולכן חשיבותו רבה. בנוסף לכך, מידי פעם צריך לעשות גם ביקורת חשבונאית לעסק אשר מטרתה לוודא שהכול מתנהל כשורה.

מה כוללת הביקורת החשבונאית?

כאשר מדברים על ביקורת חשבונאית מדברים על מספר שלבים, והם:

  1. הבנת הגוף שאותו מבקרים, הסביבה ועריכת הסיכונים
  2. התכנון המדויק של הביקורת עצמה
  3. ביצוע הביקורת
  4. השלמת הביקורת כולל ניתוח נתונים וכדומה

אומנם לכל גוף עסקי יש התנהלות שונה אך מה שדומה בכל הגופים, החברות והעסקים זו החובה לעשות את הדברים בצורה חוקית, שקופה ונכונה. לכן חשוב שהביקורת תתבצע על ידי גוף חיצוני שמגיע לבדוק כיצד עובדים הדברים בתוך הארגון.

ממי כדאי להזמין שירותי ראיית חשבון שוטפים?

סביר להניח שאם אתם מנהלים עסק, חברה או כל ארגון אחר, אתם רוצים להיות בטוחים שהכול מתנהל אצלכם על הצד הטוב ביותר ובצורה כמה שיותר חוקית. לכן חשוב לבדוק לאיזה רואה חשבון אתם פונים וממי אתם מזמינים שירות בשוטף. זה שבישראל יש הרבה מאוד רואי חשבון שיוכלו להציע לכם שירות בכל מקום זה נכון, אך האם מכל אחד מהם תוכלו לקבל את הטוב ביותר? בהחלט לא בטוח. לכן אנחנו מציעים לכם לבדוק מספר פרטים לגבי רואה החשבון שלכם, כמו לדוגמא:

  • ממתי הוא עוסק בתחום?
  • האם הוא מקצוען?
  • האם יש לגביו חוות דעת חיוביות?

ובנוסף לכל אלה: האם שכר הטרחה החודשי שהוא גובה מכם הגיוני? אומנם בוודאי תרצו שיהיה לכם רואה חשבון מקצועי ובעל מוניטין אך לא תמיד זה אומר שעליכם לשלם מחיר מופקע בכל חודש. שימו לב, בין היתר, גם לשאלת הזמינות ושירות הלקוחות שמציע לכם רואה החשבון כי אין לדעת מתי תזדקקו לו. ככל שאיש המקצוע שאליו אתם פונים יהיה זמין יותר כך תוכלו לסמוך עליו יותר בקלות ולצאת מרוצים משירותיו.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה